8 timmar bil i natten till sthlm

Nu jävlar!! Nu är jag i sthlm :D Jag sitter just nu vid en lånedator och har 30 min på mig att berätta vad som hänt mig idag och igår.
Till att börja med så körde vi iväg hemmifrån typ vid fem, hemtill farmors stuga där vi lämpade av hunden. Sedan köpte vi varsin korv (och såklart en macka åt mig som inte äter korv) i hörnefors innan vi körde vidare. Efter 50 mil stannade vi till och käkade middag klockan 00.18 (haha det minns jag bara för att jag satt och skämtade om att det var midnatt och inte middag xD fattar ni? dålig humor.se xD) typ nånstanns jag inte minns vart det hette men som jag varit vid tidigare när jag var på sthlmsresa med blå bandet (lol)...
Sen körde vi till ett hotell som ligger ca 2mil utanför sthlm där vi bokade ett rum för natten. Där jhonade vi runt, typ drack dricka från minibaren och åt nötmix (som helt klart gjorde min dag) klockan 2 på natten xD det var nais.
Sen klev vi upp typ 9 på morgonen, och gick ner för att käka. Sedan vandrade vi runt i köpcentret som var ihopkopplat med hotellet och jag köpte ett par ursnygga grönvita badshorts på dressman för 100kr.

Sen packade vi ihop oss och började köra iväg mot själva sthlm, och därefter började vi leta hotell. De första vi kollade på var för dyra så efter ett tag gav vi upp och parkerade inne i stan och strosade runt en stund. Först bar det av till skattkammaren där vi kollade p0å kronor och spiror och annat tjaffs på mammas begäran. Sedan hade vi (jag) en sån jäkla tur att precis som vi kom ut till gatan igen så var det typ.. 5min kvar innan Prideparaden skulle gå förbi. Så jag klistrade mig fast där och så stod vi och kollade (och jävlar vad jag fotade) typ en halvtimme - fyrtiofem minuter innan vi började röra oss längs paraden motströms för att leta efter nånstans att äta. Så hittade vi åt en uteservering precis intill paraden där vi satt och käkade (fish & chips för mig, mums) medans jag höll ett par hökögon på paraden. Okey det var lite svårt att se pga att alla stod på stolar längs vägen, men i övrigt så fick jag ialla fall höra ropen och musiken. Musiken sög balle iofs, men stämmningen var på topp. Fan vilken känsla.. En dag ska jag gå med i paraden, vara en del av den! Så man kan väll säga att paraden gjorde min dag för andra gången.

När paraden tagit slut så började vi röra oss mot bilen, och så körde vi vidare för att leta efter ett hotell, och så månningom hamnade vi här på hotell Ibis, en bit utanför stan. Vi parkerade och installerade oss i våra rum innan vi tog dte lugnt och chillade och såg på TV en lång stund innan vi bytte om för att ta tunnelbanan till stan och käka middag, som blev på en typ.. kinaresturang med asgod mat :D kyckling i nötsås gjorde min dag, för tredje gången xD


Nu har vi typ nyss kommit tillbaka och jag sitter vid en av hotellets två lånedatorer (35kr för 30min) och nu ska jag typ chilla kolla mailen osv innan jag drar mig tillbaka och ringer Hordin :P Och ett stort tack till Näs, Morgondimma och Hjalmar som hållit mig sällskap via sms hela resan. Massapusspåer <33

Kommentarer
Postat av: Anonym

tack,va gör du här?

2008-08-03 @ 09:57:29
URL: http://lupum.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback