Att ta en välförtjänt paus :)

Strax efter publiceringen av mitt förra inlägg så kikade jag runt lite på andra bloggar, och läste igenom sådant jag missat. Då råkade jag även snubbla över ett inlägg av Noomie där hon klagade på hur dåliga människor var på att uppdatera sina bloggar, för att sedan hinta åt några, och bland dem fanns jag. Mycket förståeligt ansåg jag då min blogg blivit ovanligt dåligt uppdaterad senaste tiden, så då bestämde jag mig för att försöka bli bättre på att uppdatera och därav detta inlägg som egentligen är en paus från skolarbete.

Jag är nästan klar med mitt MeKu-arbete,
och precis som jag trott blev texten av mammas intervju betydligt längre än den av morfar. Jag ångrar inte mitt val att intervjua Moffe, men en del av mig önskar att jag kunnat intervjua vem jag ville och inte nödvändigtvis en man och en kvinna, på så sätt hade jag kunnat intervjua papi (hej pappa). Men jag är ändå nöjd och har endast diskussionen kvar vilket känns mycket bra.

Dagens avklarade uppgifter är...
[X] köpa hamstersand + hamstermat
[X] köpa Näs julklapp (schhhh, han vet inget än)
[X] kirra ny plånbok (då min gamla var så sliten att man nästan såg igenom lädret)
[X] spendera mer pengar än jag är bekväm med
(~280:-, men till mitt försvar - jag har faktiskt(!) inte fikat(!!))
[/] äta lunch (det blev mackor, men ändå...)
[X] Dricka Kaffe och se på House i väntan på inspiration
[/] Göra klart MeKu-intervju-uppgiften (som sagt, diskussionen kvar!)

Annars så funkar livet väldigt bra. Jag är nöjd, nyfiken på Dimmans mystik och sugen på lajv med Jesus ^^ mina fingrar fryser, Näs kan inte städa sin lägenhet och jag är för lat för att städa mitt rum för att kunna plugga. Enkla saker, enkla lösningar. Nu ska jag städa undan efter min lunch, värma fingrar och kanske göra thé eller kaffe. Igen.

>(O.O)< MJAAAAOOIIUUUU

Kommentarer
Postat av: Noomie

Åh! vad roligt, jag når faktiskt UT till NÅGON!

kanske blir nästa blondinbella.. wihooo!

2010-01-28 @ 20:11:35
Postat av: Dimma!

"då bestämde jag mig för att försöka bli bättre på att uppdatera"

VAD HÄNDE?! huhu

2010-01-31 @ 18:05:45
URL: http://wrapituphoney.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback