A few hours with photoshop and drawingboard

Några timmar med ritplattan i photoshop är allt som behövs för att få igång min kreativitet ^^ gjorde en liten.. "tutorial" eller vad man ska säga xD varsegod iaf ;P





























först en skiss



grundfärgläggning


Skuggning


























ljusa partier



























sudda ut kanterna genom att visa och dölja skiss-lagret, samt lägga till nos och lapp





















Lägg till ögon och jobba med skuggor och högdagrar i ansiktet


Sömmarna från skissen är inlaggda, och markerade med ljust och mörkt för att se nött ut, samt lappen är bearbetad för en livligare färg



bakgrunden består av två lager, ett blått och ett halvt grönt ovanpå. Det gröna är blurrat med utsuddningsverktyget för att få en gräsliknande "horisont". På gräset har jag använt ett filter från filtergalleriet som heter "smetig penna" och på himlen har jag ett filter som ligger under återgivning -> linsöverstrålning -> 35mm som skapar en "sol".

Jag är inte hundra procent klar, ska göra sömmar på benen, men ville ändå lägga ut den här ^^
hope you'll like it ;)

klicka på miniatyren för att se hela bilden :)

Kommentarer
Postat av: Noomie

Den var skitsnygg! dock tyckte jag att hans vänster hand ser lite missbildad ut :* <3

2010-02-05 @ 17:58:57
Postat av: Anonym

F-N VA SNYGGT!!!

2010-02-05 @ 22:46:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback