Jag exploderar snart

Nu har jag suttit och läst artiklarna om umeå som kulturhuvudstad, men framför allt deras kommentarer. Och jag blir förbannad! På riktigt! Det är verkligen bara två sorters människor som skriver enligt de som skriver. Kulturnissar och konstnärer och sånt shit som tror att detta är deras chans och som säger att umeå är en sån negativ stad, och de som faktiskt tänker logisk och ifrågasätter om ett sånt här pengaslöseri verkligen kommer att betala tillbaka! Och jag måste hålla med, jag tror att det kommer att kosta så oerhört mycket mer än det kommer att smaka, verkligen. Och kommentarerna om att "alla umebor hatar kultur" och "alla umebor är så negativa" är BULLSHIT! Hör ni det?! VI ÄR INTE NEGATIVA, vi är realistiska och oroliga. Och dessutom är det ett extremt hyckleri att kalla umeå för kulturhuvudstad. Umeå, som drar in på bibliotek och vård för att lägga pengar på stora jävla "munnar"! Sen när har stora röda hjärtan/munnar haft NÅGOT ÖVER HUVUD TAGET att göra med kultur?

Det handlar inte om att vara negativ eller kulturhatare.
Kultur i all sin ära, men detta är skryteri, slöseri och HYCKLERI.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback