Nu ska jag berätta...

...Hur jag känner mig

När du sparkar på den som ligger, och spottar i sår
håller för dina ögon, vänder och går
stryker tårar från kinden, tar i och slår

Nu ska jag berätta hur det ligger till

hur saltet du strör runt dig får hjärtan att stå still
hur du pressar och pressar till inget mer får plats
i såret du rev upp hos oss alla

Och såren dom läker bara för att

du sedan ska komma och skapa ett nytt
Ett glapp mellan verklighet och drömmar
där du sliter upp osynliga sömmar

Nu ska du få höra hur hjärtan säger till

När man inte vet hur mycket mer som man kan ta
Nu ska du få höra
något ingen annan vet
Att mellan våra tankar
där rör sig mycket mer

Att mellan våra sinnen

där andas vi vårt lugn
tills du kommer
 än en gång
och sliter upp ett sår

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback