Vaccin och ptja.. lite annat :P

Jag satt på station och myste igår, samtidigt som jag skrev, här kommer torsdagsinlägget;

Torsdag 3/12 2009 kl. 13.04

Jag tror att jag håller på att bli en superpessimist. Eller bara allmänt irriterad. Jag har väl alltid varit en positiv pessimist, men nu är det värre än vanligt. Jag ville slå min tandläkare i ansiktet och sminkösens favoritord var tydligen ”skräckexempel”. Varför är jag så irriterad? Jag stör mig så hårt på allt som alla gör!

För tillfället sitter jag som valigt på station, dricker kaffe och äter en macka. Jag är nysminkad och har sammanlagt spenderat 120kr idag. Smink. Fika. Och sen ska jag kanske köpa hårfärg så i slutändan hamnar vi väll på nästan 200 spänn.. suck.. Men jag skiter nog i färgen, jag får vara grönhårig tills orken slår till. Eller pengarna. Vilket som kommer först xD när jag fått alla pengar tillbaka som folk är skyldig mig så kommer jag, om jag inte spenderar ett öre till dess alltså, att ha ca 450:- att leva på. Och jag som är på shoppinghumör... Attans…

Dessutom är man ju vaccinerad mot svinis nu. Men jag ska inte klaga. Solen lyser, det är lagom kallt och inget slask. Äntligen börjar vintern komma, även om snön än är ett minne blott. Och sen kommer julen. Jag längtar tills jag flyttar hemmifrån. Då ska jag bara fira julen genom att sitta inne och äta lussekatter och pepparkakor och dricka glögg och thé i enorma koppar. Och så ska jag äta räkmackor. Det är gott, och rätt enkelt. Men räkor luktar illa. Precis som all annan fisk. Hihi ;)


Efter det kom Jesper och Sebastian och Mickaela och Nicole och folk och sen for jag hem och käkade middag hos Näs. Sen har inte mycket mer hänt. Hade MeKu-redovisning idag, fast inte vår grupp då.. Vi ska göra det på torsdag eftersom Paulas dator fick damp. Och sen hade vi ingen engelsklektion, eller våran lärare dök inte upp så efter nästan en halvtimme bestämde vi oss för att dra, och sen dess har jag bara legat hemma och chillat. Jag skulle egentligen till stan och träffa Dimma, men jag orkar inte, har bara legat under en filt och zappat i drygt två timmar nu.. Ikväll är det filmkväll hos Wadis, och jag känner att jag är lite less på mig själv. Så länge jag inte har några planer så händer inget, men så fort jag ges saker att göra så kommer det ännu mer. Och ännu mer. Och ÄNNU mer... Nu ska jag i alla fall lägga mig igen och kanske sova eller nått tills Näs kommer hem. Och sen ska jag hota honom lite så att han köper godis åt mig :)

 

Och ja juste förresten, glöm inte att rösta på min älsklings julönskning! Jag ber er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback