Vad jag vill...

Det finns så mycket jag vill göra, så mycket jag vill ha, se, smaka, prova och så många ställen jag vill besöka. Jag vill till Grekland och Italien och titta på ruiner i Rom, jag vill till Venedig, till skottland och till London och Madame Tussauds, jag vill till NY och fara på chokladhuset och besöka efterrättsvagnen, jag vill till Florida och Miami och vandra längs stränder, jag vill ha en systemkamera, en häst, ett eget liv, jag vill ha ett eget hem att sköta om helt själv, jag vill gå på universitetet och bo i studentkorridor. Jag vill se operahuset i Sidney och pyramiderna i Egypten. Jag vill uppträda på scen, sjunga på stan, kramas med alla mina vänner. Jag vill vara säker och vacker och en bra människa som folk tycker om. Jag vill prova på dans, karate och jag vill flyga till Stockholm och shoppa. Jag vill gå på gamla stan och minnas Ellen, gå på Grönan och minnas Waldorf. Jag vill åka till Göteborg och gå på Liseberg och jag vill åka båt till Tallin och Finland. Jag vill åka till lappland och rida på isisar i fjällen, jag vill tälta i skogen och laga min egen mat. Jag vill åka till Japan, lära mig japanska och gå på stan i Tokyo, jag vill besöka varma källor och jag vill se gejsrar på Island.

Det finns så mycket jag vill göra, så mycket jag vill ha, se, smaka, prova och så många ställen jag vill besöka. Jag vill ha pengar och evig tid, kärlek och evig ungdom. Jag vill vara rik och lycklig, kär och stark. Jag Vill hinna leva livet, besöka världen och hitta mig själv innan jag dör. Det är vad jag vill.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback