Tisdag

Ja nu har ännu en händelsefylld helg tagit plats i min halvstressade värld, och en ny vecka har vaknat till liv. O så poetiskt något så vardagligt kan låta. O så ledsamt det är med de vardagliga ting som inte innehåller en liten skärva lycka.

Helgen har varit händelsefylld, men inte stressig. På fredagen bakade jag en kladdkaka, och sedan kom Dimman förbi. Vi tog då kladdkakan och gick till Näs för att bjuda honom och Haffu. Det spelades skrattades och umgicks, och en Mona och en Greg kom även förbi. Fredagen avrundades sedan klockan fyra på morgonen, och jag och min älskade tog plats i sängen.

Lördagen påbörjades sent, vid tio. Då städades lägenheten efter gårdagens festande och spelande. Själva dagen har jag som inget minne av, jag minns att vi såg på TV och att vi myste en hel del. Sedan for vi till Näs pappa, där Näs hjälpte sin styvbror med hans dator, och sedan åt vi middag där. Efter det for vi till Anna och Ludvig och såg film, och var sedan hemma i säng vid tolv.

Vaknade relativt tidigt på söndagmorgon, spelade NWN2 och sedan fick jag skura eftersom Näs lyckades åstadkomma en liten olycka involverandes en kastrull som var för liten, halvtinad ärtsoppa och en hand. Stackars älskling brände sig ganska ordentligt.

Efter lunchen satt vi mest och spelade, tomma på ork som vi var, och klockan fem gick vi hem till mig. Då styrdes kosan, med min familj, mot stan och en middag subway, uppföljt av medicinarspex sagateatern vid namn Aida. Riktigt roligt. Skjutsade sedan hem Näs, och for hem för en kvällsmacka och sömn.

måndagen var det studiebesök Bilfinger och botniabron. Efter det var det lunch med TE-programmetvasakyrkan, som sedan uppföljdes av en föreläsning om organisationen Öppen Gemenskap, och sedan en föreläsning om EU, Natura 2000 och den kompensation som banverket fått stå för pga brobygget. Slutade 14.00 och tog 14.15 bussen hem till älskling, där jag städade lite för att överraska honom. På hemvägen stannade jag till vid konsum och köpte kardemumma och mjölk, innan jag gick hem och bakade en kardemummakaka.

Hann dock inte stoppa in den färdiga kakan i ugnen, då mamma ringde och sa att vi skulle och kolla skor åt fanny, samt äta middagstan. Allt blev ett fiasko.

När jag kom hem dök snart älsklingen upp, men när jag skulle stoppa kakan i ugnen hade någon råkat vrida på värmen så att ugnen var ställd på 275 grader.. Tog ut kakan och tog bort det översta, brända lagret när pappa ropade att det luktade bränt, och sedan stoppade jag in den igen, efter att ugnen svalnat. Den blev faktiskt ganska bra ändå.. Vi fikade och sen myste jag och älskling tills han skulle hem. Men då kom jag på att jag hade skoterläxa att göra, så jag var inte i säng förrän 22.40.. Sen försov jag mig imorse, vaknade typ tre min innan jag var tvungen att gå ut till bussen så det blev lite stressigt.. Men nu har jag haft lunch (äckliga parisare) och ska snart ha svenska. Cya // peace out

Kommentarer
Postat av: Egentliga Emmy

Nu kan du tala om för mig vad Öppen gemenskap är då? ;D Jag vet vi gjorde en show i deras arrangemang..

2008-11-26 @ 13:35:25
URL: http://egentligaemmy.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback