Söndagsångest

God kväll. Här sitter jag nu, med smak av marknadskola i munnen. Har suttit och läst lite ut boken How to be popular av Meg Cabot, men tänkte uppdatera lite nu innan jag fortsätter.

I fredags städade jag, i brist på annat, ur mitt rum. Nu ser det jättefräscht ut om man bortser från keyboarden och möjligen tapeterna som är rätt trasiga. På lördagen fortsatte städandet i resten av lägenheten med familjen, ungefär till klockan tre då jag gick till Näs för att hjälpa honom laga mat, eftersom han skulle bjuda sin mamma. När jag var där slutade det med att jag tog över och skrev en inköpslista samt, efter ett kort besök på Coop nära, lagade maten. Det blev yogurtstekt fläskfile med potatis och morötter i ugn, med en fräsh sallad till. Jag tror att det blev en hit, jag själv är iaf nöjd. Sedan såg vi på Scooby Doo filmen eftersom den liks gick på TV innan vi gick och la oss, relativt tidigt.

Imorse vaknade vi ganska tidigt, och Näs sin vana trogen klev upp och spelade PS3 medan jag låg kvar och sov en timme till (eller var det två...?) Sen klev jag upp, diskade undan efter middagen (enbart eftersom det annars aldrig skulle bli av, och det är en plåga att betrakta en diskande Näs) och Näs satte igång att koka ärtsoppa till lunch medan jag startade datorn och försökte mig på att spela NWN2. Men. Det gick inte bra. Efter två försök gav jag nästan upp, och på det tredje kom jag förbi stället där spellet laggat, och då visade det sig att det var en bugg som gjorde att man inte kunde komma vidare. Bajsbajsbajs..,. Men men I'll just have to survive..

Runt tre gjorde vi oss iordning för att fara ner på stan eftersom det är skyltsöndag idag, och då for vi först till café station för att möta upp bla Haffu och Dimman <3 sedan gick vi ner och kollade in marknaden. Det fanns inte så mycket, men jag köpte i alla fall marknadskola, en påse med päronkola, nougatkola, laktriskola, vanlig kola och marmeladkuber. Nam nam... Runt fem for vi tillbaka, skjutsade Haffu till Willys, och mig hem till mig, eftersom Näs skulle spela innebandy. Nu sitter jag och väntar på att han kanske ska komma hit om han orkar, när han har ätit middag.

Jag längtar tills Näs får sitt internet så jag slipper skriva så långa helginlägg när jag kommit hem på söndagkvällarna.. Det blir så oerhört mycket.. Och så svårt att komma ihåg allt dessutom.. Men nu ska jag i alla fall kila pusspå <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback