Would it be the same, if I saw you in heaven?

Hellu suckers :D nu har jag precis kommit hem, och sitter och väntar på ork att byta om till stallkläder.. Sen bär det av till stallet, undrar hur det kommer att gå, med tanke på att det är varmt så in i helvete här.. Hmm.. Ska se.. 18 grader celcius i skuggan, känns mycket varmare dock.. Aja what ever..

Idag fick jag sitta och vänta på bussen i ett år igen. Jag hatar dom nya busstiderna, men vad kan man göra åt saken?? Jag har det ju i alla fall bättre än t ex min babuu som bor bort i kuk-bullmark.. Jag menar.. Två bussar om dagen går det. Två ynka bussar!! Stackars människor!!

Idag när jag satt och väntade på åttan (again) så kom flygbussen och lämpade av en massa folk på åttans hållplats, vilket den brukar göra runt lunchtid. Och jag började tänka mig in i deras situation. Antingen har dom kommit hem från att ha varit kanske utomlands eller hos någon släkting långt bort, och så kommer dom hem till Umeå där solen gassar och värmen är underbart kvävande, och jag tänkte mig in i känslan, som om jag vore en av dom nyhemkomna. Jag vill också fara iväg, för att få känna känslan av att komma hem till ett Umeå av sol och glada människor.

Den andra tanken var att det var främlingar, som kanske aldrig varit i Umeå förut. Tänk bara att komma till en ny stad, en dag som den här? Solen skiner, skratt och skrammel hörs från resturangen intill och folk vandrar runt klädda i lätta sommarkläder.. Hur mysigt är inte det? Som om jag skulle fara till sthlm, eller gbg och bara.. Känna atmosfären från en varm stad av solljus och fyllt med nya människor.. Jag blev så jävulst sugen på att resa bort!!

Pussknull mina hjärtegull
// yours truly, Frida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback