Tisdag, potatis klassification extra soft

Hej igen. Efter middag, en promenad till havet, en sovstund, matning av Arne, fika och en film, gick vi och la oss typ halv tolv. Sedan låg jag och läste ett tag eftersom jag satsar på max sex timmars sömn per natt. På morgonen blev vi väckta kvart över sju, och efter frukosten hjälpte vi till att mata djuren och plocka ägg bla.
Sedan gick vi ut för att fortsätta . Efter fikat ledsnade vi och skulle hjälpa till med potatisrensingen, men Micaela gick istället in för att mata Arne igen.

Efter lunchen bytte vi om och for in till lövånger för att handla lite, jag köpte en påse risen och en tuggummipåse, och Micaela köpte dextro och aftonbladet xD Vi for också förbi en färghandel och köpte arbetshandskar. När vi kommit tillbaka bytte vi om till arbetskläder och fortsatte med potatisrensningen, vilket dock inte kändes så peppat när man tittade ut genom fönstret, eftersom det snöade... -.- Det hade redan börjat snöa när vi for in mot lövånger, men det var så lite att det knappt märktes, jämfört med hur mycket det snöade nu.

Men men. Vi rensade potatis, och ja, vi var nog rätt trötta för både min och Micaelas värsta sida kom fram. Vi satt och skrattade, hela tiden. Jag lovar. Utan uppehåll xD hsh så rensade vi potatis och skrattade tills vi var klara, (POTATIS KLASSIFICATION EXTRA SOFT MICKAN!! Internskämt internskämt.) innan vi gick in för att ge Arne ännu ett mål mat.

Han har blivit mycket starkare, och han dricker upp allt nu, jämfört med innan då man fick kämpa ett bra tag med att spruta in mjölkersättningen med en spruta. Nu dricker han girigt ur nappflaskan. Han har dessutom lärt sig att Micaela är mamma - och jag är amma. Han ligger så sött hos Micaela och sover, men så fort jag tar i han så börjar han bitas och buffa tills man tar fram nappflaskan. Jag står för maten, det har han fattat.

Sen bytte jag om, ringde Mika och tjattrade lite, innan jag satte mig vid datorn och gav Micaela telefonen. Dom snackar just nu, om Arne låter det som, så jag ska nog kila nu och så blir det en uppdatering senare ikväll. Ska duscha dessutom, känns asskönt...

Pyss på errr
// potatis klassification extra soft :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback