Måndag

Yes, gårdagen blev rätt sen, satt uppe till klockan tolv och såg nån lol-film med Margaretha och Stefan och Micaela, så någon höjdare var det inte att kliva upp klockan sju. Men men, det gick ganska bra och efter en rejäl frukost följde vi Margaretha ut och gav alla djuren frukost, och samlade in ank- och hönsägg.

Vi myste också lite med kultingarna, och det slutade med att vi tog in en av kultingarna från en kull, eftersom han blivit skadad och dessutom inte kunde äta själv (eftersm han var så liten och det var en stor kull). Så jag och Micaela har var fjärde timme suttit och givit Arne, som Micaela döpt kultingen till, mjölkersättning. Han var jävligt envis till en början men vi fick i han litegran iaf.

Efter fika klockan halv tre gav vi Arne lite mjölkersättning, och klockan tre dök några gymnasielkasser upp, som skulle vara på gården på studeibesök. Det var naturtvåan och naturtrean från någon gymnasieskola i skellefteå. Klasserna delade upp sig i två grupper, en som följde Margaretha ut och en som stannade inne och lyssnade på stefan. Jag å Micaela följde grupp två som var med stefan, eller, vi satt i köket och gosade med Arne medans stefan föreläste (...) och eleverna fick av bullarna vi bakade igår. Sedan skule grupperna bytas av, och vi gick med stefan och hans grupp ut mot grisarna för att glo lite. Det var jättekul att berätta om vilken kull Arne kom ifrån, och sen att visa dom stora grisarna i huset bredvid, där slakt-grisarna och galtarna stod med några suggor.

Men skönast av allt var ändå när vi efter det följde gruppen mot fårhagarna, och skulle presentera Bitch-Bella xD Mja det gick ju som det gick xD Vi skrämde upp klassen ordentligt med att bitch-bella åt människor (helst killar över 180 med blont hår och mössa) och älskade att stångas. Det var rätt kul, eftersom alla sprang för livet så fort bella närmade sig. Hon ville ju bara bli kelad med xD Fast hon fick faktiskt ett dampanfall där hon stångade en av killarna tre gånger, innan jag orkade bry mig tillräckligt för att gå emellan och ta tag i henne. Hon slutade direkt *power*

Sedan kollade vi på där man sått (där vi spenderat hela förmiddagen skall tilläggas) och blablabla ja.. Sen for dom. Och vi matade Arne en gång till, innan jag nu satte mig här för att skriva om dagen xD Men nu står Micaela och ser sur ut, så hon ska få datorn xD

Pusshej mina läsarslynor
//bonnjäntan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback