Lunch

Ja, nu har vi suttit och diskuterat huruvida det borde finnas dödsstraff eller inte. Igen. Vår klass är VÄRSTA diskusionsklassen!! Som vanligt kom vi inte fram till något, vilket man kanske inte kan förvänta sig av 25 st waldorf-15/16åringar.. Men jag tänkte att jag kunde skriva någonting om det.
Jag är ju inte för dödsstraff, eftersom jag inte tycker att man ska kunna komma undan så lätt.. Men samtidigt så tycker jag att det finns vissa tillfällen och brott som är speciella, där förövaren är.. Ja inte förtjänar bättre än dödsstraff i alla fall.. Som exempelvis han som hade sin dotter i källaren i 24 år. Sånna människor kan jag bara inte sympatisera med.. Verkligen..
Aja nu ska jag dra iväg och käka lunch, sen är det engelska innan vi slutar :) nicebice

L, Frida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback