Geologiresa

Jamen hej igen då :D Det blir på svenska det här, för det är en hel del som skall skrivas. Vi for då på söndagmorgon och sov natten mellan söndag och måndag på järvsjögården, utan mottagning. Vi sov i smala våningssängar, men det blöev nån slags hysteri så alla skulle sova två och två, så jag å Phippeman sov i underslafen och Micaela och Mika i överslafen. Mys. Sedan på måndagmorgon bar det av till Boliden, där vi skulle sova i en EFS gård. Det var också mys. Jag pallar inte skriva vad vi gjort dag för dag, och ni pallar säkert inte läsa heller, så det blir en liten sammanfattning bara.

Vi har iaf kollat på en meandrande älv, Varit i Adak och kollat på sagabiografen och Elviramuseet och det gamla dagbrottet samt sandmagasinet där. Vi har också varit i kristineberg i gruvan och lyssnat på en föreläsning om företaget, och vi var till rönnskärs smältverken i skellefteå och blev guidade runt. Guidade blev vi även på anrikninsverket i boliden, det luktade inte så gott.

Annars fick vi bryta en hel del själv när vi bla var till ett gammalt brott där dom brutit rosenkvarts, dte var häftigt. Vi for också till en guldgruva och fick veta hur mycket mätutrustningen kostade xD Även ett gammalt brott med fluorid blev besökt. Sen har vi gjort så mkt mer som jag inte minns, men dte var faktiskt ganska häftigt, dessutom älskar jag att åka buss, har sovit som en gris med benen i Philips knä hela den här tiden xD

Nu är jag iaf hemma, ska duscha snart, och imorgon ska jag till älsk för att ha filmkväll och mysa sönder <333 Saknar dig gumman. Du i min famn <33

Pusspåehr, Frida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback